Polityka rachunkowości to zbiór zasad oraz wytycznych, jakimi kieruje się dama firma prowadząc księgi rachunkowe oraz sporządzając sprawozdania finansowe. Do jej posiadania, a także aktualizowania, zobowiązane są wszystkie firmy, które prowadzą pełną księgowość. Aby księgowość w firmie działała sprawnie, należy zadbać o to, by opracowane zasady były nie tylko zgodne z przepisami, ale także dopasowane do specyfiki firmy i branży, w której działa. Za spisaną i przejętą politykę rachunkowości odpowiada kierownik jednostki lub wskazana osoba odpowiedzialna, najczęściej jednak jest to zarząd.
Obowiązek przygotowania polityki rachunkowości dotyczy firm, które mają siedzibę lub miejsce sprawowania zarządu na terytorium Polski, niezależnie od wielkości, przychodów, czy stosowanych uproszczeń. Istotne jest to, że posiadanie zbioru zasad leży po stronie firmy i osób prowadzących księgi.
Polityka rachunkowości to swoisty fundament, na którym opiera się zarządzanie finansami firmy. Dobrze napisana polityka zapewnia przejrzystość, spójność i zgodność z przepisami, co pozwala świadomie podejmować decyzje biznesowe, ale przede wszystkim minimalizować potencjalne ryzyka.
Przegląd
Eksperci KR Group przeprowadzają szczegółową analizę sytuacji każdego Klienta. Podczas audytu biorą pod uwagę wszelkie zmienne dotyczące firmy, takie jak: wielkość, przychód, dostosowanie do branży.
Sporządzenie polityki rachunkowości
Nasi specjaliści opracowują politykę rachunkowości, która nie tylko wymogi ustawy o rachunkowości, ale także wspomoże rozwój Twojego biznesu.
Szkolenie
Podczas szkolenia eksperci KR Group przekazują niezbędną wiedzę na temat wprowadzanych procedur i wprowadzonej polityki rachunkowości.
Aktualizacja*
KR Group pomaga również w aktualizacji polityki rachunkowości, tak aby była ona dostosowana do zmieniających się przepisów, czy wyzwań danej branży.