skip to Main Content
Glass wall in the office building

Nieruchomości komercyjne

Od lat specjalizujemy się w obsłudze księgowo-podatkowej sektora nieruchomości komercyjnych. Współpracujemy z niemal wszystkimi kluczowymi funduszami inwestycyjnymi i operatorami.

Każdemu klientowi zapewniamy dedykowany zespół do obsługi – księgowych oraz doradców podatkowych – doświadczonych ekspertów, znających od podszewki branżę nieruchomości.

Nasze usługi w szczególności kierujemy do podmiotów operujących w takich sektorach jak:

Dzięki bogatym doświadczeniom w obsłudze księgowo-podatkowej podmiotów inwestujących w nieruchomości biurowe, doskonale rozumiemy ich potrzeby. Wiemy jak ważne są kwestie współpracy z property managerami, raportowania do grupy, a także sprawnych rozliczeń podatkowych. Każdemu klientowi zapewniamy dedykowany zespół do obsługi.

  • Raportowanie – przygotowywanie raportów w wymaganym formacie
    • raporty z dokładnym podziałem kosztów rozliczanych na najemców oraz stanowiących koszt właściciela,
    • przygotowywanie skonsolidowanych raportów pokazujących dane dla portfela aktywów.
  • Obsługa VAT – przygotowywanie deklaracji VAT i możliwie najszybszy zwrot podatku VAT.
  • Przygotowywanie deklaracji o wysokości podatku od nieruchomości.
  • Kalkulacje podatku CIT.
  • Obsługa audytów statutowych oraz pakietów grupowych.
  • Pomoc w spełnianiu wymagań umów kredytowych (kowenanty) i wsparcie w zakresie realizacji uruchomień kredytów – prognozujemy i szacujemy potencjalne ryzyka, uzgadniamy i przygotowujemy niezbędne dokumenty w związku z wymogami umów kredytowych.
  • Bieżące doradztwo podatkowe i propozycje optymalizacji podatkowej – proponujemy i opracowujemy konkretne rozwiązania, które umożliwią minimalizację lub/i wyeliminowanie ryzyk oraz maksymalizację korzyści finansowych.
  • Weryfikacja poprawności wyliczeń kaucji wpłaconych przez najemców z saldami na dedykowanych rachunkach bankowych.
  • Rozliczenie inwestycji nieruchomościowej – w tym optymalizacja związana z ujawnieniem składników majątku i alokacją kosztów ogólnych.
  • Przygotowywanie danych do płatności.
  • Przygotowywanie raportu z przepływu środków pieniężnych.
  • Sprawozdawczość na potrzeby GUS, NBP.
  • Przygotowywanie deklaracji / informacji w zakresie podatku u źródła.

Pomagamy przejść przez cały proces inwestycyjny od zakupu gruntu, poprzez etap budowy aż po sprzedaż gotowych mieszkań. Jako jedna z niewielu firm oferujących obsługę księgowo-podatkową mamy pełną wiedzę i wypracowane rozwiązania, które pozwalają nam zapewnić najwyższej jakości wsparcie deweloperom mieszkaniowym.

Oprócz standardowych usług księgowych i doradztwa podatkowego oferujemy:

  • Przygotowywanie deklaracji o wysokości podatku od nieruchomości.
  • Dbanie o prawidłową alokację kosztów finansowych w związku z realizowaną inwestycją.
  • Pełna obsługa w zakresie podatków VAT i CIT – przygotowywanie deklaracji, zwroty podatku VAT.
  • Raporty i zestawienia dostosowane do indywidualnych potrzeb, przygotowujemy m.in.: obszerne pakiety raportowe zgodnie z wytycznymi GAAP, wymaganiami inwestora. Tworzymy także inne zestawienia danych, m.in.: budżet, rachunek przepływów pieniężnych, politykę rachunkowości.
  • Sprawozdania finansowe – przygotowywanie sprawozdań zgodnie z ustawą o rachunkowości bądź IFRS.
  • Pomoc w spełnianiu wymagań umów kredytowych (kowenanty) i wsparcie w zakresie realizacji uruchomień kredytów – prognozujemy i szacujemy potencjalne ryzyka, uzgadniamy i przygotowujemy niezbędne dokumenty w związku z wymogami umów kredytowych
  • Przygotowanie rozliczeń inwestycji w celu kalkulacji kosztu sprzedanych produktów, np. mieszkań, miejsc postojowych, komórek lokatorskich.

Sukces centrum handlowego to wypadkowa wielu czynników. Właściciele i najemcy, fundusze inwestycyjne, a także podmioty nimi zarządzające, które operują na rynku powierzchni handlowych, codziennie muszą podejmować szereg strategicznych decyzji, od których zależy powodzenie inwestycji.

Od lat specjalizujemy się w obsłudze księgowo-podatkowej centrów handlowych, doradzając i dostarczając fachowego wsparcia. Dzięki tym doświadczeniom naszą ofertę kompleksowego wsparcia w zakresie księgowo-podatkowym, prawnym, płacowym, a także w zakresie administrowania rachunkami bankowymi i płatnościami, wzbogaciliśmy o specyficzne i szczególnie ważne dla tej branży elementy.

  • Doradztwo w zakresie przyśpieszonego zwrotu podatku VAT przy nabyciu nieruchomości – kompleksowa i szybka procedura.
  • Optymalizacja podatkowa – proponujemy i opracowujemy konkretne rozwiązania, które umożliwiają minimalizację lub/i wyeliminowanie ryzyk oraz maksymalizację korzyści finansowych.
  • Due diligence – zapewniamy pełne wsparcie w procesie analizy firmy pod względem jej kondycji finansowej i podatkowej.
  • Doradztwo w zakresie podatku od nieruchomości – wykazujemy oszczędności podatkowe, ujawniamy potencjalne ryzyka związane z nieujawnieniem budowli stanowiących przedmiot opodatkowania.
  • Raporty i zestawienia dostosowane do indywidualnych potrzeb, przygotowujemy m.in.: obszerne raporty zarządcze zgodnie z wytycznymi GAAP lub wymaganiami inwestora. Tworzymy także, m.in.: budżet, rachunek przepływów pieniężnych, politykę rachunkowości.
  • Szczegółowe informacje o wynikach finansowych spółek w grupie takich jak rent collection tj. otwarte należności służące do windykacji. Raporty pokazujące różnice pomiędzy założonym budżetem a jego faktycznym wykonaniem.
  • Sprawozdania finansowe – przygotowywanie sprawozdań zgodnie z ustawą o rachunkowości bądź IFRS oraz przygotowanie pełnomocnictw i uchwał zatwierdzających sprawozdanie finansowe wraz ze złożeniem dokumentów do Urzędu Skarbowego i Sądu.
  • Pomoc w spełnianiu wymagań umów kredytowych (kowenanty) i wsparcie w zakresie realizacji uruchomień kredytów – prognozujemy i szacujemy potencjalne ryzyka, uzgadniamy i przygotowujemy niezbędne dokumenty w związku z wymogami umów kredytowych.
  • Obsługa audytów statutowych oraz pakietów grupowych.
  • Obsługa specyficznych transakcji – m.in. konwersja długu na kapitał, cesja pożyczek, połączenia lub likwidacje spółek, asset deal (transakcja na aktywach), share deal (transakcja na akcjach/udziałach).
  • Przygotowywanie deklaracji / informacji w zakresie podatku u źródła.
  • Wsparcie lub przejęcie obowiązku wystawiania faktur sprzedaży dla najemców w imieniu właściciela nieruchomości lub property managera.
  • Audyty podatkowe – dokonujemy przeglądów podatkowych, ujawniamy ryzyka podatkowe i wskazujemy sposoby ich eliminacji, przedstawiamy możliwe rozwiązania optymalizacyjne.
  • Doradztwo w zakresie skutków podatkowych związanych z wyjściem z inwestycji/jej sprzedażą.
  • Analiza umów najmu – pod kątem ewentualnych ryzyk podatkowych związanych z rozliczaniem zachęt dla najemcy (tenant incentives).
  • Doradztwo w zakresie stawek VAT na media refakturowane w ramach umów najmu.
  • Sporządzanie dokumentacji w zakresie cen transferowych (pożyczki, usługi wewnątrzgrupowe).
  • Analiza prawnopodatkowa w zakresie zawartych umów najmu oraz funkcjonowania obiektu komercyjnego – w tym kwestie podatkowe dotyczące wydarzeń marketingowych dla najemców i ich klientów.

Parki logistyczne jak w soczewce skupiają specyfikę różnych branż. Dlatego też ich obsługa księgowo-podatkowa wymaga umiejętnego łączenia eksperckiej wiedzy, m.in. z zakresu obsługi nieruchomości, magazynowania, czy też logistyki i transportu.

Dzięki wieloletniej obsłudze parków logistycznych zgromadziliśmy unikalną wiedzę i doświadczenia niezbędne do zapewnienia najwyższego standardu usług. Gwarantujemy dedykowany zespół ekspertów w zakresie księgowości, podatków, prawa, który zapewnia wszechstronną obsługę.

Rozszerzony zakres usług księgowo-podatkowych

  • Rozliczanie wielofazowych inwestycji przy współpracy z kierownikiem budowy.
  • Sporządzanie bilansów i innych dokumentów na potrzeby uzyskania kredytów bankowych, a także rozliczanie kredytów.
  • Współpraca z zarządcami nieruchomości – uzgadnianie kosztów SCR i kosztów właściciela.
  • Przygotowywanie i nadzorowanie wszystkich płatności – włącznie z płatnościami kosztów dotyczących opłat eksploatacyjnych.

Dostęp do niezbędnych funkcji systemu F-K

  • Możliwość samodzielnego wystawiania faktur czynszowych w systemie księgowym oraz automatycznego wgrywania listy faktur przez zarządców nieruchomości.
  • Podgląd transakcji w systemie księgowym i samodzielne generowanie raportów.
  • Możliwość stosowania obiektów w systemie, czyli prowadzenia bardzo szczegółowego cost center.

A ponadto

  • Zamykanie ksiąg na dowolny dzień ustalony z klientem.
  • Przygotowywanie deklaracji VAT i możliwie najszybszy zwrot podatku VAT.
  • Dodatkowa weryfikacja rozliczeń podatkowych przez dział podatkowy.
  • Występowanie o zaświadczenia o niezaleganiu.
  • Implementowanie planów kont stosowanych przez klienta w całej grupie.
  • Przygotowywanie dokumentów/informacji/kalkulacji na potrzeby due diligence.

Anita Supel

Accounting Director

T: (+48) 22 262 81 51
@: a.supel@krgroup.pl

Publikacje i artykuły

Broszury

TAX-advisory-services

Tax advisory services

VAT-Compliance-services

VAT Compliance & Fiscal Representation services

Anita Supel

Accounting Director

T: (+48) 22 262 81 51
@: a.supel@krgroup.pl

KR Group

Back To Top